ד״ר איריס ברכוז

אודות ד"ר איריס (קמיניץ) ברכוז

פסיכולוגית חינוכית מומחית (PhD), מטפלת CBT ומדריכה, מאמנת ADHD בכירה ומדריכה.

שמי איריס, נשואה למיכה ואמא לשירה ורון.

במהלך לימודי התואר ה-2 בפסיכולוגיה, באוניברסיטה העברית בירושלים התחלתי להתוודע לעומק לעולם המרתק של ה ADHD ומאז אני בפנים (למעשה הייתי בו קודם, רק לא הייתי מודעת לכך…).
המשכתי ללימודי דוקטורט בארה"ב (אוניברסיטת ליהיי, פנסילבניה) במגמת פסיכולוגיה חינוכית-רפואית כדי ללמוד ולהעמיק בנושא ה ADHD, לקויות למידה ושיטות לאבחון וטיפול.
כשחזרתי ארצה, לפני יותר מ 20 שנים נדהמתי לגלות כמה ארוכה הדרך עבור ילדים, מתבגרים ומבוגרים בעלי ADHD להשיג תמיכה נאותה מהסביבה בה הם חיים, כולל מערכת החינוך, סביבת הבית והעבודה.
מאז שמתי לי למטרה לשפר את איכות החיים של ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ADHD.
במסגרת חיפושי כפסיכולוגית אחר שיטת הטיפול האולטימטיבית עבור בעלי ADHD ולקויות למידה הגעתי לשיטת האימון האישי והבנתי שמצאתי!

בעבודתי אני מתמקדת בטיפול והתערבות עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים בעלי קשיי קשב וריכוז (ADHD), לקויות למידה,פוביות וחרדות. הטיפול שלי מבוסס על סינתזה של תובנות וכלים מתחום הפסיכולוגיה, האימון ועולם הביופידבק, שתוצאתם היא שיטה ייחודית שבחרתי לקרוא לה אימון קוגניטיבי-התנהגותי. השיטה פונה הן לפרט ולמשפחתו והן לבית הספר או לסביבות הרחבות יותר הרלבנטיות.

אני מטפלת CBT מוסמכת מטעם איט"ה, בעלת רישיון של מאמנת בכירה מהמכון לקידום אימון הפרעות קשב (IAAC) ובעלת תואר של מדריכה מוסמכת מטעם לשכת המאמנים בישראל.
חברה חברה בוועד איט"ה וראש וועדת חברים, חברה בהסתדרות הפסיכולוגים, לשכת המאמנים בישראל ובאגודה הישראלית לפסיכופיזיולוגיה יישומית ולמשוב ביולוגי (א.י.ל.י.ם).
סיימתי תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א, תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שלישי (Ph.D.) באוניברסיטת ליהיי, ארה"ב בפסיכולוגיה חינוכית, תת-התמחות בפסיכולוגיה רפואית.
אני בוגרת קורס ההכשרה לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי ב"שניידר" (בניהולה של ד"ר לילך רחמים, כיום ב"חוסן"), בוגרת קורס ההכשרה של CTI וקורס ההכשרה לאימון ADHD של האגודה הישראלית לאימון (ICA) עם התמחות באימון ADHD.

בנוסף לעבודתי בקליניקה הפרטית, אני מלמדת את שיטת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי שפיתחתי לבעלי מקצוע בתחום ה-ADHD ולקויות למידה הן במסגרת "המרכז לאימון וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי" הפרטי שלי והן במסגרות ציבוריות, כגון המדרשה לפסיכולוגים חינוכיים, שפ"חים, תוכניות ה– CBT המובילות בארץ, מנחת מנחים באוניברסיטה הפתוחה, ועוד. הקורסים, הסדנאות, וימי העיון מיועדים לאנשים בתחום החינוך, הפסיכולוגיה, הייעוץ, האימון, עבודה סוציאלית ותרפיה.

כחלק ממאמצי לפתח כלים חדשים לבעלי מקצוע בתחום, פיתחתי משחקי קלפים טיפוליים לילדים ומתבגרים, שמבוססים על עקרונות ה CBT ושיטת ה"אימון הקוגניטיבי-התנהגותי". המשחקים הם: בקצב הלב, פרעו"ש בראש וערכת מיומנויות חברתיות בתמונות לאבחון וטיפול. 
בנוסף פיתחתי תכנית SEL- למידה רגשית חברתית מבוססת מיינדפולנס, שיושמה במספר בתי ספר וניתנת ליישום גם בפורמט פרטני וקבוצתי.

צרו קשר – לקבלת אינפורמציה נוספת על אימון אישי ועל גישת האימון הקוגניטיבי-התנהגותי להתמודדות עם ADHD, קשיים חברתיים למידה וחרדות