קורס אימון קוגנטיבי התנהגותי ל- ADHD

תכנית הכשרת מאמנים ב-4 מודולים: כלים באימון CBT
לבעלי ADHD 

מנחה: ד"ר איריס ברכוז, PH.D

מנחה: ד"ר איריס ברכוז, PH.D

פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT ומדריכה מטעם איט"ה, מאמנת ADHD, מדריכה מוסמכת מטעם לשכת המאמנים, מפתחת שיטת האימון הקוגניטיבי התנהגותי ל ADHD (אימון CBT ל ADHD)​

הפרעות קשב וריכוז שכיחות מאוד

הפרעות קשב וריכוז שכיחות מאוד ומחקרים מעידים כי השכיחות הולכת וגדלה בהתמדה בשנים האחרונות. כיום, האומדן המקובל הוא של 9%, ובקרב מתבגרים- 11%, אך מספר מחקרים מארה"ב מדווחים על שכיחות של כ-20%!!!

האם אתם עומדים מול מטופלים, תלמידים, מתאמנים עם ADHD ויודעים שיכולתם לעשות יותר?

האם אתם מרגישים צורך לדייק את שיטות הטיפול שבידכם כדי ליצור שינוי אמיתי?

נערה עם הפרעות קשב וריכוז עושה גלגל

על קורס אימון קוגניטיבי התנהגותי להפרעות קשב וריכוז

קורס אימון CBT ל ADHD, קורס אימון הפרעות קשב, תכנית עם 4 מודולים להכשרת מאמנים, נבנה עבורכם, אנשי המקצוע בתחום הייעוץ, החינוך וההוראה, פסיכולוגיה, אימון אישי, תרפיה ועבודה סוציאלית. 

הקורס נועד לעזור לכם לקדם את איכות החיים של ילדים ומבוגרים עם ADHD ולקויות למידה. מטרתו להעשיר ולדייק את פרוטוקול ההתערבות שלכם, כדי שתוכלו ליצור שינוי משמעותי שיתמיד לאורך זמן.

אני מאמינה כי, כל ילד, מתבגר או מבוגר עם ADHD עומדים אמנם מול אתגרים, אך בידיהם גם מתנה שקיבלו. מתנת ה-ADHD כוללת יצירתיות, סקרנות, משיכה להרפתקאות ויכולת לחשוב "מחוץ לקופסה". בעלי ADHD מלאי התלהבות ואנרגיות, דינמיים, בעלי כריזמה ואוהבים לעזור לנמצאים בסביבתם. 

לצד זאת, הם חווים, בד"כ, התמודדות יומיומית עם קשיים בתכנון, ארגון וסדר, ניהול וויסות רגשות ועקביות בבצוע משימות בעלות ערך לטווח הארוך. 

שמתי לי למטרה לסייע בידי ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז לממש את המתנה שקיבלו ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם. תפקידנו כמטפלים להאיר לילדים ולמבוגרים את הדרך ולסייע בעדם למצוא את השביל הנכון להם ביותר. 

אני מאמינה כי אימון קוגניטיבי-התנהגותי מספק תפיסת עולם וכלים משמעותיים ואפקטיביים ביותר בעבודה הטיפולית עם הילדים והמבוגרים שמתמודדים עם האתגרים לצד הכישורים האופייניים לADHD.

לקריאה על המודל שנלמד בקורס האימון ועל התאמתו לעבודה עם ADHD

קורס אימון קוגנטיבי התנהגותי להפרעות קשב וריכוז

תכנית קורס אימון CBT ל ADHD

תכנית קורס אימון CBT ל ADHD היא תכנית חווייתית, שמתחילה במודול מבוא של השיטה וממשיכה ב-3 מודולים ספציפיים שמתמקדים כל אחד בנושא אחר הרלבנטי לעבודה עם בעלי ADHD.

נושאים אלו כוללים: אימון כישורים חברתיים והתמודדות רגשית, אימון הורים, אימון אקדמי ואימון מורים.

מודול 1 - אבני היסוד באימון קוג'-התנ' לבעלי ADHD ולקויות למידה

כניסה לעולם ה-ADHD , כניסה לעולם האימון: הנחות יסוד של אימון קוגניטיבי-התנהגותי אומנות התשאול, הגישה הלומדת מול הגישה השיפוטית 

מודל 4 השלבים: היכרות והעצמה, קביעת מטרות, אסטרטגיות ובקרה.

היכרות עם הכלים האפקטיביים בשלב הראשון והשני: גלגל החיים, זיהוי ערכים , זיהוי עצמי  עתידי, זיהוי שדונים ומחשבות אוטומטיות שליליות, כישורי בסיס באימון בכלל ובאימון ADHD
בפרט. שאלון ADHD. שאלוני אינטייק קביעת מטרות ויעדים

מודול 2 - אימון כישורים חברתיים והתמודדות רגשית

א. ניהול רגשות: שימוש במודל אימון קוגניטיבי-התנהגותי, הקשר בין מחשבה, רגש והתנהגות, זיהוי והבעת רגשות, התמודדות ושליטה ברגשות ותחושות עוצמתיים: טכניקות הרפיה בשילוב הדגמה של שימוש בביופידבק, דרכים לזיהוי פרעו"שים (פירוש רע ושלילי) מחשבות אוטומטיות שליליות, וכן דרכים להתמודדות עם הפרעו"שים, למשל: תשאול סוקרטי, משפטי אומץ, "עוגת האחריות" וטכניקות להסחת דעת. בנוסף, נתייחס לשילוב אומנויות, שימוש במשחקים ובספרים.
נושאים נוספים: טכניקות לפתרון בעיות, התמודדות עם אימפולסיביות

ב. אימון כישורים חברתיים:
קשיים חברתיים אופייניים
לבעלי ADHD ולקויות למידה

אבחון והערכה של קשיים חברתיים: שאלון/ערכת אבחון לכישורים חברתיים למיפוי תחומי חוזק וחולשה, גלגל כישורים חברתיים, מיפוי כיתתי, תיעוד וניתוח של אירועים חברתיים

הקניית כישורים חברתיים: מיומנויות הקשבה ושיחה, מיומנויות תקשורת מילולית ובלתי מילולית, הצטרפות לקבוצה, הצטרפות למשחק, התמודדות עם הקנטות
שימוש במשחקי תפקידים ובתיעוד

מודול 3 - אימון קוג'-התנ' להורים

הבנת אבחנת ה -ADHD, כולל אבחנה מבדלת מלקויות למידה, קשיי שינה, מצבים נוירולוגים נוספים, הפרעות רגשיות ועוד, תחלואה נילווית, השלכות האבחנה על תפקוד המשפחה.

איך מאבחנים ADHD? מבחן המוקסו ואבחונים נוספים
טיפול תרופתי ב-ADHD – הרצאת נוירולוגית מומחית ב- ADHD- ד"ר דניאלה לובל

כלים להתערבות: חווית שיא משפחתית, ערכים משפחתיים, חזון הורי/משפחתי, מטרות הוריות, חיזוק הקשר הורה-ילד, הגדרת חוקים, כללים, תפקידים.

אסטרטגיות להתמודדות רגשית:
טכניקות הרגעה להורים, זיהוי וטיפול בשדוני הורים ובמחשבות שליליות
אסטרטגיות לשיפור הרגלי תקשורת
טכניקות לעיצוב התנהגות, שיטת "הסלים" של ד"ר גרין

מודול 4 -אימון אקדמי, אימון מורים

שלב ההיכרות וההערכה: שאלון אקדמי, גלגל אקדמי, זיהוי ערוץ למידה מועדף, זיהוי אמונות שליליות, פרספקטיבות ושדונים, התארגנות לקראת מבחן
קביעת מטרות ריאליות
אסטרטגיות לניהול זמן, התמודדות עם דחיינות, קבלת החלטות

אימון מורים והצוות החינוכי: מטרות למורים
טכניקות לעיצוב התנהגות בכיתה
התאמת סביבת ביה"ס לתלמיד
שיתוף פעולה בין ההורים, צוות ביה"ס והתלמיד

התמודדות עם חרדת בחינות.

תוספת מיוחדת: חירום טראומה ו ADHD

מה ההבדל בין חרדה, טראומה ופוסט טראומה?
מה הקשר בין טראומה ו ADHD ?האם ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ADHD פגיעים יותר לפתח סימפט ומים של טראומה ופוסט-טראומה?
בלבול באבחנות- האם אלו סימפטומים של טראומה או של ADHD?
התערבויות ראשוניות עם ילדים, מתבגרים, מבוגרים והורים;
פיתוח חוסן ודרכי טיפול והתערבויות מבוססות מחקר.

פסיכולוגית עובדת עם נערה מתבגרת

מהו אימון אישי?

לפי ההגדרה של "האיגוד הבינלאומי לאימון אישי" International Coaches Federation, אימון אישי הוא תהליך יצירתי מעורר מחשבה שמסייע לקליינטים למקסם את הפוטנציאל שלהם בחייהם האישיים והמקצועיים. 

מאמנים מקצועיים מספקים שותפות מתמשכת שמתוכננת כדי לשפר את יכולת הביצוע של המתאמנים ואת איכות חייהם. האימון האישי מתמקד במצבם של המתאמנים בהווה ובמה שהם מוכנים לעשות כדי להגיע למצב הרצוי בעתיד.

מהו אימון להפרעות קשב וריכוז?

מדובר בתחום ספציפי בעולם האימון האישי. אימון ADHD מוגדר ע"י ה-אגודה האמריקאית להפרעת קשב וריכוז כ"שותפות מתמשכת שמסייעת לקליינטים לחיות חיים אפקטיביים ומספקים יותר ע"י העמקת הלמידה, שיפור ביצועים וקידום איכות חייהם". 

מאמני ADHD עוזרים למתאמנים שלהם לפתח הבנה מקיפה של טבע ה-ADHD והשפעת התופעה על איכות חייהם. בנוסף, מאמני ADHD עובדים עם מתאמנים ליצור מבנים, תמיכה, מיומנויות ואסטרטגיות. 

הם עוזרים למתאמנים להישאר ממוקדים במטרותיהם, לעמוד איתן מול אתגרים ולהתמודד עם נושאים הנוגעים להפרעות הקשב והריכוז כמו היכולת לנהל את הזמן, יכולת התארגנות ודימוי עצמי. הם מסייעים ב"פיזור הערפל" ובהשגת תפקוד יעיל יותר.

מהו אימון CBT ל ADHD - המודל האינטגרטיבי של ד"ר ברכוז

מטרת המודל היא לענות על הצרכים המורכבים והמגוונים של ילדים ומבוגרים בעלי ADHD במישורי החיים השונים. המודל משלב כלים יעילים במיוחד הן מתחום האימון והן מתחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי.

השילוב הזה נותן מענה הולם ל-2 מישורים עיקריים בהם נראה קשיים אצל בעלי ADHD: 

  • הפן של התפקודים הניהוליים
  • הפן של הוויסות הרגשי

בקרב בעלי ADHD, שני תחומים אלו הם הפגיעים ביותר וקבלת כלים מצוינים להתמודדות מאפשרים שינוי משמעותי תוך פרק זמן קצר. למשל, טכניקות להקניית דפוסי חשיבה יעילה, טכניקות להרפיה פיסיולוגית וטכניקות לפתרון בעיות יאפשרו למתאמנים שלנו לפתח תחושת שליטה על רגשותיהם והתנהגותם. אסטרטגיות לניהול זמן, ארגון ניירת, התמדה במילוי משימות ישפרו באופן דרמטי את התפקוד בחיי היומיום.

מעבר לגישות ההתערבות שהמודל משלב הוא אינטגרטיבי ב-2 מישורים נוספים:

  1. המודל מכיר בחשיבות ההתערבות עם סביבות הילד או המבוגר שהגיעו אלינו. כלומר, אם מדובר בהתערבות עם ילד או מתבגר לא נסתפק רק בעבודה עם הפרט, אלא נשלב גם את ההורים ולעיתים גם בני משפחה אחרים, את הצוות החינוכי וכן מעגלים נוספים שמשפיעים על הילד/מתבגר. כשמדובר במבוגר נעבוד גם עם בני הזוג, רופאים, מנחים באוניברסיטה וכו'. המטרה היא שהמתאמן/מטופל שמגיע אלינו לא יהיה תלוי בנו כמאמנים, ושעם תום האימון הסביבה תוכל להתאים את עצמה לפרט באופן המיטבי.
  2. המודל מכיר בחשיבות נושא "הקומרבידיות" של ADHD. 
    כלומר, המודל לוקח בחשבון את העובדה שלהיות מאובחן עם ADHD פירושו שיתכנו מצבים נוספים ש"אוהבים ללכת עם ADHD". מצבים אלו יכולים לכלול: לקויות למידה, קשיי ויסות חושי, מצבי רוח מתחלפים, חרדות, טיקים, קישי שינה, ועוד. על פי המודל, חשוב להיות מודעים לאפשרות הקומרבידיות ולכך שיהיה צורך להפנות לבעלי מקצוע רלבנטיים בכל תחום וליצור שיתוף פעולה טיפולי לטובת המתאמן.
פסיכולוגית מייעצת לנער מתבגר במשרד
לקריאה נוספת

מהו אימון CBT ל ADHD?- המודל האינטגרטיבי של ד"ר ברכוז

לקריאה נוספת על המודל "אימון CBT ל ADHD" בעבודה עם ילדה בת 11 עם קשיים חברתיים.

מאמר שפורסם בעלון קשב של זיוה דינה: לחצו כאן

מאמר שפורסם בפסיכואקטואליה: לחצו כאן

המלצות גוגל

איריס מהממת! מאוד מיקצועית, קורסים שלה עשירים בידע וכלים מקצועיים. זכיתי להכיר אותה וללמוד ממנה
אוגוסט 2023
השתתפתי במרתון קיץ "אימון התנהגותי קוגניטיבי" נהניתי מחוויה מעשית, מקצועית, הנותנת הזדמנות לרכישת כלים לליווי ילדים ובני נוער עם הפרעת קשב. הקורס נתן רקע תיאורטי רחב על נושא השפעת הקשב וכלים משמעותיים בשיטות מגוונות להתמודדות. איריס, מנחת הקורס, נתנה תחושה המאפשרת שיתוף, אמון והקשבה לצרכים של המשתתפים, דוגמאות מהשטח הממחישות את הכלים תוך תרגולם בזוגות ובקבוצות קטנות. תענוג אמיתי!!!
אוגוסט 2023
הקורס של ד"ר איריס ברכוז מעולה! משלב ידע תאורטי ותכנים פרקטיים. איריס מלמדת את התכנים במקצועיות ורגישות, משקפת את עולמו של המאומן והמאמן ופותחת דלת לשפה חדשה ללומדים.
אוגוסט 2023
איריס יקרה, כמאמנת ומדריכת מאמנים, מנחת קורס אימון משפחתי וגם אמא לילד עם הפרעת קשב, ידעתי כמה חשוב להבין את מהות ההפרעה. לא ידעתי עד כמה קורס האימון להפרעת קשב cbc יהיה מעמיק ומעשיר. קיבלתי ידע מעמיק ושפע של כלים ברמה הגבוהה ביותר. ההנחייה המקצועית והנעימה שלך, ביחד עם המחוייבות למקצועיות הפכו את הקורס ללא פחות ממעולה. אני מרגישה שזכיתי ללמוד ממך תודה!
דצמבר 2022
ממליצה בחום רב על הקורסים הנפלאים של איריס!! קורס האימון לADHD, וסדנת SEL בהם השתתפתי. מרחיבי דעת, משמעותיים וחשובים לכל איש מקצוע בתחום שרוצה להתפתח ולהעמיק. הקורסים מועברים באופן חוויתי, מקצועי ומאורגנים להפליא. איריס חולקת בנדיבות רבה חומרים וכלים פרקטים ואיכותיים, ומקפידה לשתף בידע עדכני מהשטח והמחקר. חוויה של למידה.
דצמבר 2021
איריס יקרה, להירשם ללימודים אצלך היתה אחת ההחלטות המקצועיות הטובות שקיבלתי. הקורס מרתק, מעמיק, מלא ידע וכלים פרקטיים ליישום מיידי בקליניקה עם ילדי ומתבגרי הקשב. תודה על הנתינה המקצועית, על הליווי הצמוד, ועל תחושת השליחות שקשה לפספס. ממליצה בחום.
דצמבר 2021
איריס מקצוענית אמתית, גם בטיפול / אימון וגם בלימוד. יש לה המון ידע ורצון לעזור לאנשים. 👍
דצמבר 2021
בקורס של איריס עברתי חוויה מעשירה שנתנה לי כלים מקצועיים, מעשיים וחוויתיים על מנת להרגיש את הביטחון לצאת לדרך ולסייע לילדים עם קשיי קשב וריכוז שונים. חרדות, קושי התנהגותי, רגשי ועוד. הקורס מועבר בצורה מגוונת, עם חלוקה לחדרים על מנת שנוכל לשתף ולהשתתף, עם דוגמאות מהשטח ועם ידע תיאורטי בצד כלים ישומיים בשיטת ה cbt. ממליצה בחום על הקורס!
דצמבר 2021
למדתי את הקורס אימון קוגנטיבי התנהגות ל ADHD של איריס ברכוז. קורס מקיף ואיכותי. הגעתי לקורס חסרת ציפיות וחיכיתי לכל מפגש. היה מעשיר מאוד, מלמד, מחכים והכי חשוב שופך הרבה אור על ADHD. הגעתי מוכנה לתהליך האימון. תודה לך איריס על מה שהענקת לי, בזכות הקורס גם אני עברתי תהליכים אישיים ומשעותיים. ממליצה בחום.❤❤❤
דצמבר 2022
כשסיימתי את לימודי התואר השני ביעוץ משפחתי, והתחלתי ללוות משפחות ולתת להן כלים להתמודד עם ילדי קשב, הרגשתי ככל שעבר הזמן שחסרה לי חתיכה בפאזל. החתיכה הזו היתה העבודה ישירות עם הילד. את המענה המדויק לכך מצאתי בקורס של ד"ר איריס ברכוז. היום אני יכולה להעיד על עצמי כבוגרת הקורס ובוגרת הפרקטיקום, שהקורס הזה העניק לי סל רחב של כלים שמדייק את כל ההתערבות. הכלים נוגעים לכל התחומים בחייו של הילד: ההיבט הלימודי, הרגשי, החברתי והמשפחתי. למעשה, לאחר פרק זמן קצר, ממש לאחר מספר מפגשים, כבר ניתן להבחין בשינוי חיובי ומשמעותי שקורה בדרכי ההתנהגות וההתנהלות של הילד. כשמיישמים את הפרוטוקול עקב בצד אגודל יש תוצאות. וכשהפידבק מגיע מההורים אני יודעת שבחרתי נכון. ממליצה על הקורס הזה מכל הבחינות!!!
דצמבר 2022
אני מכירה את איריס כבר מספר שנים המקצועיות ודרך החשיבה - השונה הופך אותה לרשת מקצוע מדהימה. כל שאלה ועצה שבחרתי לפנות אליה ,תמיד קיבלתי מעל ומעבר . ממליצה בחום גדול,מניסיון
דצמבר 2019
ממליצה מאד! הקורס היה מקצועי, ענייני ויסודי מאד, הקורס מובנה, פותח אופקים, נתרמתי ממנו רבות מבחינה מקצועית. ד"ר איריס ברכוז מאד מקצועית ונעימה, ניכר שהיא מקדישה רבות מחייה לתחום הפרעות הקשב ולקויות הלמידה היא בעלת ידע רב בתחום. ממליצה בחום! איריס אמר🙏
דצמבר 2021
ד"ר איריס ברכוז היא פסיכולוגית ומנחה מטפלים ואנשי חינוך. היא מטפלת משפחתית מעולה, ומתמחה בטיפול בילדים עם הפרעות קשב, חרדות וקשיים חברתיים. היא משתמשת בשיטות עדכניות כגון מיינדפולנס, כדי לעזור למטופלים שלה ולמרות נסיונה הרב, היא ממשיכה ללמוד ולהתפתח. אני השתתפתי בקבוצה שאיריס הנחתה להכשרת אנשי חינוך ומאמני ילדים ומעבר לאוירה הנעימה, הכלים שקיבלתי היו פרקטים, קלים ליישום ומעולים בעבודה עם ילדים. כמו כן איריס מפתחת תוכניות לימוד ובתוכם גם סט של קלפים יפהפיים ומעולים לאבחון וטיפול בילד.
דצמבר 2019
קורס אימון קוגנטיבי התנהגותי להפרעות קשב וריכוז

קורס אימון CBT ל ADHD

מועדים קרובים בזום:
מחזור 33: מתחילים ב 7/3/24
בשל המצב: תוספת של 10 ש"א בנושא התמודדות עם חירום וטראומה.

ממליצים על קורס אימון CBT ל- ADHD

מהו אימון CBT ל- ADHD?

מודל ה CBT לבעלי ADHD פותח ע"י ד"ר איריס ברכוז כדי לתת מענה לצרכים המאתגרים של בעלי ADHD והוא משלב כלים יעילים ביותר הן מתחום האימון האישי והן מתחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי.

תפקיד הפסיכולוג ב ADHD

הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות בשנות הילדות וההתבגרות היא הפרעה שכיחה ביותר. רבות מהפניות של הורים לטיפולים הן על רקע הקשיים התפקודיים הנובעים מההפרעה. מאמר שפורסם בפסיכואקטואליה

עבודה על קשיים חברתיים

לקריאה נוספת על המודל "אימון CBT ל ADHD" בעבודה עם ילדה בת 11 עם קשיים חברתיים. הגיעה לאימון בהפניית הוריה שהתלוננו על קשיים חברתיים משמעותיים. תהליך הידרדרות הדרגתי בכיתה עם תחרותיות במישור הלימודי

אימון מוצלח ל- ADHD

גישת האימון האישי להתערבות וטיפול היא יעילה ביותר ומתאימה מאוד לבעלי הפרעת קשב. יחד עם זאת, שימוש בכליי האימון ה"רגיל" אינם מספיקים ואף עלולים להזיק. מאמר שפורסם בעלון קשב של זיוה דינה.