טל:  050-6874640
  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
ד"ר איריס ברכוז – פסיכולוגית חינוכית
  • עמוד הבית
  • אודות
    • אודותי
    • הצוות
  • שיטות טיפול
    • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
    • אימון CBT לבעלי ADHD
    • ביופידבק
    • מיינדפולנס
  • מטפלים ב
    • ADHD
    • חרדות ופוביות
    • קשיים חברתיים
    • OCD הפרעה טורדנית כפייתית
    • PTSD פוסט טראומה
    • דיכאון
  • קורסים וסדנאות
    • כלי CBT – סדנאות למטפלים ומאמנים
    • סדנת מיינדפולנס
    • קורס אימון CBT ל ADHD – הכשרה
    • הדרכה
    • סדנת משחק
    • המלצות
    • בוגרי קורס מספרים
    • קהילת מטפלים
  • קלפים טיפוליים
    • משחק קלפים “בקצב הלב”
    • משחקים טיפוליים
    • ערכת קלפים טיפוליים לאבחון מיומנויות חברתיות בתמונות
  • הדרכת הורים
    • הדרכה הורים פרטנית
    • קורסים ו קבוצות להדרכת הורים ADHD
  • המלצות
  • מאמרים
  • סרטונים
  • מן העיתונות והרדיו
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
    • אודותי
    • הצוות
  • שיטות טיפול
    • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
    • אימון CBT לבעלי ADHD
    • ביופידבק
    • מיינדפולנס
  • מטפלים ב
    • ADHD
    • חרדות ופוביות
    • קשיים חברתיים
    • OCD הפרעה טורדנית כפייתית
    • PTSD פוסט טראומה
    • דיכאון
  • קורסים וסדנאות
    • כלי CBT – סדנאות למטפלים ומאמנים
    • סדנת מיינדפולנס
    • קורס אימון CBT ל ADHD – הכשרה
    • הדרכה
    • סדנת משחק
    • המלצות
    • בוגרי קורס מספרים
    • קהילת מטפלים
  • קלפים טיפוליים
    • משחק קלפים “בקצב הלב”
    • משחקים טיפוליים
    • ערכת קלפים טיפוליים לאבחון מיומנויות חברתיות בתמונות
  • הדרכת הורים
    • הדרכה הורים פרטנית
    • קורסים ו קבוצות להדרכת הורים ADHD
  • המלצות
  • מאמרים
  • סרטונים
  • מן העיתונות והרדיו
  • צור קשר
ד"ר איריס ברכוז – פסיכולוגית חינוכית
  • עמוד הבית
  • אודות
    • אודותי
    • הצוות
  • שיטות טיפול
    • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
    • אימון CBT לבעלי ADHD
    • ביופידבק
    • מיינדפולנס
  • מטפלים ב
    • ADHD
    • חרדות ופוביות
    • קשיים חברתיים
    • OCD הפרעה טורדנית כפייתית
    • PTSD פוסט טראומה
    • דיכאון
  • קורסים וסדנאות
    • כלי CBT – סדנאות למטפלים ומאמנים
    • סדנת מיינדפולנס
    • קורס אימון CBT ל ADHD – הכשרה
    • הדרכה
    • סדנת משחק
    • המלצות
    • בוגרי קורס מספרים
    • קהילת מטפלים
  • קלפים טיפוליים
    • משחק קלפים “בקצב הלב”
    • משחקים טיפוליים
    • ערכת קלפים טיפוליים לאבחון מיומנויות חברתיות בתמונות
  • הדרכת הורים
    • הדרכה הורים פרטנית
    • קורסים ו קבוצות להדרכת הורים ADHD
  • המלצות
  • מאמרים
  • סרטונים
  • מן העיתונות והרדיו
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • אודות
    • אודותי
    • הצוות
  • שיטות טיפול
    • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
    • אימון CBT לבעלי ADHD
    • ביופידבק
    • מיינדפולנס
  • מטפלים ב
    • ADHD
    • חרדות ופוביות
    • קשיים חברתיים
    • OCD הפרעה טורדנית כפייתית
    • PTSD פוסט טראומה
    • דיכאון
  • קורסים וסדנאות
    • כלי CBT – סדנאות למטפלים ומאמנים
    • סדנת מיינדפולנס
    • קורס אימון CBT ל ADHD – הכשרה
    • הדרכה
    • סדנת משחק
    • המלצות
    • בוגרי קורס מספרים
    • קהילת מטפלים
  • קלפים טיפוליים
    • משחק קלפים “בקצב הלב”
    • משחקים טיפוליים
    • ערכת קלפים טיפוליים לאבחון מיומנויות חברתיות בתמונות
  • הדרכת הורים
    • הדרכה הורים פרטנית
    • קורסים ו קבוצות להדרכת הורים ADHD
  • המלצות
  • מאמרים
  • סרטונים
  • מן העיתונות והרדיו
  • צור קשר
משחק “בקצב הלב”
ראשי » כלים טיפוליים » משחק “בקצב הלב”

בקצב הלב – משחק אימון טיפולי
לכל העוסקים בטיפול, אימון אישי, ייעוץ ותרפיה

משחק קלפים לאימון / טיפול מרתק ודינאמי 

מפתחת המשחק: ד”ר איריס ברכוז
פסיכולוגית חינוכית מומחית ומאמנת ADHD בכירה,
מפתחת גישת “אימון קוגניטיבי-התנהגותי” 

                                      

המשחק כולל סדרת שאלות עוצמתיות, הנוגעות לעולמם הפנימי של ילדים ומתבגרים, יחסיהם עם בני משפחתם, חבריהם ושאר  הסובבים אותם, השאלות עוסקות ברגשותיהם של הילדים במצבים שונים, מחשבותיהם, הערכים החשובים להם, והתנהגותם בהווה ובעתיד. 

המטרה היא להרחיב את נקודות המבט לגבי הנושאים השונים ולאפשר מיקוד והעלאה למודע של זוויות ראיה אופטימיות יותר.

"בקצב הלב" - משחק קלפים לאימון טיפולי | ד"ר איריס ברכוזהמשחק מכיל:

♥ 25 קלפים טיפוליים בקטגורית “מחשבותי ורגשותי”
♥ 25  קלפים טיפוליים בקטגורית “אני והאנשים סביבי”
♥ 25 קלפים טיפוליים בקטגורית “ההתנהגויות שלי”
♥ 35 קלפי חימום
♥ 30 קלפי כוכב
♥ שעון עצר

♥ קוביה 

מה מקנה המשחק?

עידוד חשיבה חיובית, שיפור הדימוי העצמי והביטחון העצמי 

עידוד לקיחת אחריות על רגשות, מחשבות, מטרות ומעשים

משחק קלפים "בקצב הלב" - משחק אימון טיפולי בקלפים | ד"ר איריס ברכוזהכוונה לדרכי התמודדות יעילות ופיתוח פונקציות ארגון והתארגנות

קישור נושאים טיפוליים מגוונים לחוויית הנאה והצלחה

סיוע בהטמעה והפנמה של נושאי הטיפול / אימון

מה מאפשר המשחק?

משחק זה, שהוא מהיר, דינאמי ומאתגר וכולל גם קטגוריות לא טיפוליות, משלב מחד
את ההתרגשות שבמשחק, תוך שהוא מייצר הפוגה מהטיפול האינטנסיבי, ומאידך
מאפשר את המשך העבודה הטיפולית. בכך הוא עונה על הצורך שמאפיין במיוחד
בעלי ADHD (אך לא רק) “לשבור את השגרה” ומסייע בשמירה על רמת קשב גבוהה
בזמן העיסוק בנושאים הטיפוליים.

המשחק מאפשר חיזוק התהליכים שמתרחשים באימון/טיפול ומסייע בהגברת המודעות של המטופל/מתאמן להתקדמותו. הילדים לומדים להפנים את השינוי שעשו בתחומים השוניםומעמיקים את היכרותם עם עולמם הפנימי.

ניתן להשתמש במשחק כבר בתחילת המפגשים הטיפוליים כדי להרחיב את ההיכרות עם הילד ועם עולמו הפנימי, תוך יצירת אווירה נעימה, מעניינת ואטרקטיבית עבור הילד. דוגמות לקלפים שיכולים לשמש למטרה זו הם: “דברים שגורמים לי אושר”, דברים / אנשים שמצחיקים אותי”, מה הייתי רוצה לשפר בעצמי”, “דמויות שאני מעריץ”, “סוגי ספורט מהם אני נהנה” ועוד.

מדובר בכלי טיפולי אפקטיבי שיכול לגייס גם את הילדים המתנגדים והמופנמים יותר להתייחס ולעסוק בנושאים שבד”כ לא נמצאים ב”איזור הנוחות” שלהם. ניתן להשתמש בכלי כדי לגייסם ולהרחיב אצלם את התפיסות לגבי “מה זה טיפול” “עד כמה אני יכול/ה ליהנות בטיפול”  וכו’. המשחק מאפשר קישור הנושאים הבעייתיים של הילד עם חוויה של כיף, הנאה והצלחה.

"בקצב הלב" - משחק קלפים טיפוליים לאימון ילדים | ד"ר איריס ברכוזתשובותיו של המתאמן מספקות אינפורמציה משמעותית ביותר עבור המטפל לגבי מקומו של הילד בתהליך, תחומים בהם הושגו המטרות והתחומים בהם יש צורך בעבודת המשך. כמו-כן, המשחק ההדדי בו ה
מטפל נותן את תשובותיו שלו לשאלות רלבנטיות למטופל מאפשרות למטופל זוויות הסתכלות נוספות ולמידה נוספת של דרכי התמודדות.

 

המשחק פותח ע”י ד”ר איריס קמיניץ-ברכוז, פסיכולוגית חינוכית מומחית ומאמנת ADHD בכירה, תוך כדי עבודתה עם ילדים ומתבגרים בעלי קשיי קשב וריכוז, תנועתיות יתר, קשיים בתפקודים ניהוליים, לקויות למידה וחרדות.
מודל ה”אימון קוגניטיבי-התנהגותי” ( CBC  -Cognitive-Behavioral Coaching) שפיתחה מתבסס על תורת הטיפול הקוגניטיבי  והקוגניטיבי-התנהגותי (אליס, 1977; בק, 1976; קנדל, 1995 ורבים אחרים), ועל עקרונות האימון הקו-אקטיבי (לורה ויתוורת’, הנרי קימסי-האוס ופיל סנדאהל, 1998) ומודל “אימון ADHD”  (ננסי רייטי ).
אחד הכלים היעילים ביותר בהם נעשה שימוש בתהליך האימון הוא התשאול. התשאול כולל שימוש ב”שאלות עוצמתיות”, לא שיפוטיות, המעבירות לילד את המסר כי התשובות לשאלות החשובות ביותר על עצמו ועל חייו נמצאות בתוכו. השאלות מעוררות למחשבה וליצירה, מעודדות תחושת אחריות ושליטה במצב, ומעבירות מסר של שיתוף. הדבר מלמד את המתאמן, במיוחד את בעל ה- ADD, לעצור, לחשוב מראש ולתכנן.

משחק זה מתווך את תהליך התשאול עבור ילדים ומתבגרים. המשחק בנוי על שאילת שאלות עוצמתיות שנוגעות לנושאים החשובים להם ביותר  – כגון  “מי/מה נותנים לי אומץ”? (קטגורית “מחשבותיי ורגשותיי”), “מה אעשה בשביל חבר”? (קטגורית “אני והאנשים סביבי”) או “מי/מה עוזרים לי להתארגן?”  (קטגורית “ההתנהגויות שלי”). הילד והמתבגר יכולים, בדרך של משחק, להמשיג ולהתמודד עם נושאים מורכבים אלה באופן מהנה וחיובי.

לרכישת המשחק “קצב הלב” אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור

לתשלום

>> ניתן להתנסות בסדנת היכרות עם המשחק – לחצו כאן לפרטים

Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+
אודות

iris barcuz שמי איריס קמיניץ ברכוז, PH.D פסיכולוגית חינוכית מומחית, מטפלת CBT, מאמנת ADHD בכירה ומדריכה מוסמכת. בעבודתי אני מתמקדת בטיפול והתערבות עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים בעלי קשיי קשב וריכוז (ADHD), לקויות למידה,פוביות וחרדות.

מאמרים אחרונים

תוקפנות – סיבות עיקריות ודרכים להתמודדות עפ”י ה SEL (למידה רגשית חברתית)

איך להיות מי שאני באמת? עבודה על ערכים עם ילדים ומתבגרים

התכנית מגיעים רחו”ק SEL (רגשי חברתי וקשוב)- תובנות אמצע הדרך

למידה רגשית-חברתית SEL – איך הופכים אותה למוצלחת?

נא לפנות ל: ד”ר איריס ברכוז
טלפון:   050-6874640
אימייל:   iris.berkooz@gmail.com
צרו קשר

© כל הזכויות שמורות לד"ר איריס ברכוז, פסיכולוגית חינוכית | טלפון: 050-6874640   |   אימייל: iris.berkooz@gmail.com   |   קידום אתרים: Tzafi@zran
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס