פוסטים אחרונים

מאמרים

רוטינת שינה לוויסות ואיזון- משתפ”ר

את הקורס הראשון שלי באימון ייעודי ל ADHD עשיתי לפני 17 שנה. הקורס התקיים דרך עמותת “ביחד”(שכבר לא קיימת), עם רבקה ארוטשס שהיתה ראשת העמותה, וסו זוסמן, ADHDית גאה, שהגיעה ארצה כדי ללמד את התורה. הקורס היה מרתק, מלמד ומעשיר מאוד, ומשום מה אחד הדברים, שנחרתו אצלי חזק מאותו קורס, היה המחויבות העזה של סו לשעה 22:00 כשעת השינה שלה! היא ידעה שכדי להישאר נסיכה גם ביום שאחרי היא צריכה

להמשך קריאה »

חנוכייה חברתית ו ADHD

נתחיל במשחק, אותו אני נהנית לשחק עם מטופלים שמגיעים אלי בחנוכה: החנוכייה החברתית: תוך שימוש בערכת המיומנויות החברתיות בתמונות, אני מבקשת מהמטופלים לבחור 9 כישורים חברתיים שיש להם והם גאים בהם ומבקשת מהם ליצור חנוכייה בעזרת הדוקים והקלפים (כפי שניתן לראות בתמונה). אני מבקשת מהילדים לבחור מבין התשעה את הסופר-פאוור שלהם, את כוח העל החברתי שלהם ולספר איך הם פיתחו אותו ובאיזה מצבים הוא עובד לטובתם. למשל: כישור של יוזמה

להמשך קריאה »
טיפול תרופתי ב ADHD

על ADHD, בושה וטיפול תרופתי

על ADHD, בושה וטיפול תרופתי במהלך ההריונות עם 2 ילדי היה לי ברור שאני רוצה ללדת בלידה טבעית, כלומר, ללא אפידורל. הבת הבכורה נולדה בארה”ב ובשנת 1999, השנה בה נולדה, ללדת עם אפידורל בארה”ב נחשב, בחוגים מסוימים, ככישלון אימהי עוד לפני שהפכת לאמא. ללדת טבעי זה cool, זה אמיץ, זה מראה שיש לך יכולות שלנשים אחרות אין. גם אם כואב נורא, את מתגברת, כי אפידורל מזיק לתינוקת, תרופות זה לא

להמשך קריאה »

סוכות בקורונה- האורחים הלא קרואים ותרגילים להתמודדות עם המשבר

על פי הקבלה, בכל יום בחג הסוכות מגיעים שבעה אורחים, שבעה אושפיזין, לסוכה: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף ודוד. בנוסף לשבעת מנהיגי ישראל, קיים, כמובן, המנהג המשמח של הזמנת אורחים לסוכה: משפחה מורחבת, חברים, שכנים וכו’. למרבית הצער, השנה, מנהג הזמנת האורחים אינו אפשרי וכנראה ששוב נפגוש את יקירנו מעבר למסך הזום. עם זאת, במאמר הנוכחי, אתייחס לאורחים שכן עשויים לבקר אותנו בסוכות הנוכחי למרות שלא הזמנו אותם. האורחים

להמשך קריאה »
בולט ג'ורנל- BUJO

BUJO- היומן ל ADHD – בשילוב נהדר עם אימון אישי, מיינדפולנס וACT

הבולט ג’ורנל (BUJO), היומן האולטימטיבי ל ADHD גם אותי, כמו את חלק מבני משפחתי ומחברי הטובים ביותר 😊, הטבע לא בירך, למרבית הצער, בכישורי ארגון, התארגנות וניהול זמן. כדי להתנהל היטב נדרשים ממני אנרגיות ומאמץ מרובים. האתגרים יוצאי הדופן של החודשים האחרונים הביאו אותי להתעסק בכך עוד יותר וכשכמעט התייאשתי, מצאתי את ה BUJO או בשמו המלא ה bullet journal. איזו המצאה גאונית לאנשים עם קשיים בתפקודים ניהוליים! כל כך

להמשך קריאה »

דילמת העצמאות בטיפול ואימון ADHD

דילמת העצמאות בטיפול ואימון ADHD כמעט מדי שבוע מטפלים או מאמנים ל ADHD, שמגיעים אלי להדרכה או השתלמות מציגים התלבטויות שנשמעות כך: “אני מרגישה שאני צריכה לרדוף אחריו כדי לתזכר אותו לגבי המפגשים שלנו, וגם אחרי שתזכרתי אותו יום לפני הוא תמיד מאחר (גם למפגשי הזום…). נראה לי לא טיפולי להתנהג כך. אני מרגישה כמו אמא או כמו מורה… האם זה עוזר לו או בעצם פוגע בו”? אם נוסיף לכך

להמשך קריאה »

על הנעה, הנאה ו ADHD

לפני מספר ימים התקשרה אלי אישה נחמדה בערך בת גילי וקולה היה נרגש: “אם תצליחי לגרום לי להגיע אלייך פעם בשבוע כדי לעשות תהליך ולטפל בבעיה הכי גדולה שיש לי בחיים, שמפריעה לי מאז שאני זוכרת את עצמי, הרי שכבר לא אצטרך לבוא אלייך יותר…” מאתגר מאוד… חשבתי לעצמי, אך לא בלתי מוכר. כמטפלת ומאמנת שעוסקת בעיקר ב ADHD ובנושאים קשורים, הסתירה הלוגית הזו מוכרת לי היטב. המשפט הזה בהחלט

להמשך קריאה »

תוקפנות – סיבות עיקריות ודרכים להתמודדות עפ”י ה SEL (למידה רגשית חברתית)

דנה נערה בת 12 הגיעה אלי לטיפול, בין היתר, בשל התנהגות פוגענית כלפי בנות בכיתה. למורה המחנכת הגיעו תלונות מהורי שתי תלמידות דחויות חברתית, שדיווחו כי פגעה בהן מאוד בהזדמנויות שונות, כולל אמירות מעליבות וסירוב לשתף אותן בקבוצות למידה בכיתה. במפגשים עם דנה היא סיפרה שהיא עצמה היתה קורבן להשפלות והקנטות מפי אמירה, אחת מחברותיה הקרובות בכיתה. אמירה, תלמידה מצטיינת ומקובלת, העליבה את דנה מספר פעמים בקבוצת הווטס אפ של

להמשך קריאה »

פוסטים אחרונים

מאמרים

רוטינת שינה לוויסות ואיזון- משתפ”ר

את הקורס הראשון שלי באימון ייעודי ל ADHD עשיתי לפני 17 שנה. הקורס התקיים דרך עמותת “ביחד”(שכבר לא קיימת), עם רבקה ארוטשס שהיתה ראשת העמותה, וסו זוסמן, ADHDית גאה, שהגיעה ארצה כדי ללמד את התורה. הקורס היה מרתק, מלמד ומעשיר מאוד, ומשום מה אחד הדברים, שנחרתו אצלי חזק מאותו קורס, היה המחויבות העזה של סו לשעה 22:00 כשעת השינה שלה! היא ידעה שכדי להישאר נסיכה גם ביום שאחרי היא צריכה

להמשך קריאה »

חנוכייה חברתית ו ADHD

נתחיל במשחק, אותו אני נהנית לשחק עם מטופלים שמגיעים אלי בחנוכה: החנוכייה החברתית: תוך שימוש בערכת המיומנויות החברתיות בתמונות, אני מבקשת מהמטופלים לבחור 9 כישורים חברתיים שיש להם והם גאים בהם ומבקשת מהם ליצור חנוכייה בעזרת הדוקים והקלפים (כפי שניתן לראות בתמונה). אני מבקשת מהילדים לבחור מבין התשעה את הסופר-פאוור שלהם, את כוח העל החברתי שלהם ולספר איך הם פיתחו אותו ובאיזה מצבים הוא עובד לטובתם. למשל: כישור של יוזמה

להמשך קריאה »
טיפול תרופתי ב ADHD

על ADHD, בושה וטיפול תרופתי

על ADHD, בושה וטיפול תרופתי במהלך ההריונות עם 2 ילדי היה לי ברור שאני רוצה ללדת בלידה טבעית, כלומר, ללא אפידורל. הבת הבכורה נולדה בארה”ב ובשנת 1999, השנה בה נולדה, ללדת עם אפידורל בארה”ב נחשב, בחוגים מסוימים, ככישלון אימהי עוד לפני שהפכת לאמא. ללדת טבעי זה cool, זה אמיץ, זה מראה שיש לך יכולות שלנשים אחרות אין. גם אם כואב נורא, את מתגברת, כי אפידורל מזיק לתינוקת, תרופות זה לא

להמשך קריאה »

סוכות בקורונה- האורחים הלא קרואים ותרגילים להתמודדות עם המשבר

על פי הקבלה, בכל יום בחג הסוכות מגיעים שבעה אורחים, שבעה אושפיזין, לסוכה: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף ודוד. בנוסף לשבעת מנהיגי ישראל, קיים, כמובן, המנהג המשמח של הזמנת אורחים לסוכה: משפחה מורחבת, חברים, שכנים וכו’. למרבית הצער, השנה, מנהג הזמנת האורחים אינו אפשרי וכנראה ששוב נפגוש את יקירנו מעבר למסך הזום. עם זאת, במאמר הנוכחי, אתייחס לאורחים שכן עשויים לבקר אותנו בסוכות הנוכחי למרות שלא הזמנו אותם. האורחים

להמשך קריאה »
בולט ג'ורנל- BUJO

BUJO- היומן ל ADHD – בשילוב נהדר עם אימון אישי, מיינדפולנס וACT

הבולט ג’ורנל (BUJO), היומן האולטימטיבי ל ADHD גם אותי, כמו את חלק מבני משפחתי ומחברי הטובים ביותר 😊, הטבע לא בירך, למרבית הצער, בכישורי ארגון, התארגנות וניהול זמן. כדי להתנהל היטב נדרשים ממני אנרגיות ומאמץ מרובים. האתגרים יוצאי הדופן של החודשים האחרונים הביאו אותי להתעסק בכך עוד יותר וכשכמעט התייאשתי, מצאתי את ה BUJO או בשמו המלא ה bullet journal. איזו המצאה גאונית לאנשים עם קשיים בתפקודים ניהוליים! כל כך

להמשך קריאה »

דילמת העצמאות בטיפול ואימון ADHD

דילמת העצמאות בטיפול ואימון ADHD כמעט מדי שבוע מטפלים או מאמנים ל ADHD, שמגיעים אלי להדרכה או השתלמות מציגים התלבטויות שנשמעות כך: “אני מרגישה שאני צריכה לרדוף אחריו כדי לתזכר אותו לגבי המפגשים שלנו, וגם אחרי שתזכרתי אותו יום לפני הוא תמיד מאחר (גם למפגשי הזום…). נראה לי לא טיפולי להתנהג כך. אני מרגישה כמו אמא או כמו מורה… האם זה עוזר לו או בעצם פוגע בו”? אם נוסיף לכך

להמשך קריאה »

על הנעה, הנאה ו ADHD

לפני מספר ימים התקשרה אלי אישה נחמדה בערך בת גילי וקולה היה נרגש: “אם תצליחי לגרום לי להגיע אלייך פעם בשבוע כדי לעשות תהליך ולטפל בבעיה הכי גדולה שיש לי בחיים, שמפריעה לי מאז שאני זוכרת את עצמי, הרי שכבר לא אצטרך לבוא אלייך יותר…” מאתגר מאוד… חשבתי לעצמי, אך לא בלתי מוכר. כמטפלת ומאמנת שעוסקת בעיקר ב ADHD ובנושאים קשורים, הסתירה הלוגית הזו מוכרת לי היטב. המשפט הזה בהחלט

להמשך קריאה »

תוקפנות – סיבות עיקריות ודרכים להתמודדות עפ”י ה SEL (למידה רגשית חברתית)

דנה נערה בת 12 הגיעה אלי לטיפול, בין היתר, בשל התנהגות פוגענית כלפי בנות בכיתה. למורה המחנכת הגיעו תלונות מהורי שתי תלמידות דחויות חברתית, שדיווחו כי פגעה בהן מאוד בהזדמנויות שונות, כולל אמירות מעליבות וסירוב לשתף אותן בקבוצות למידה בכיתה. במפגשים עם דנה היא סיפרה שהיא עצמה היתה קורבן להשפלות והקנטות מפי אמירה, אחת מחברותיה הקרובות בכיתה. אמירה, תלמידה מצטיינת ומקובלת, העליבה את דנה מספר פעמים בקבוצת הווטס אפ של

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן